تحقیق جغرافیا دوم دبیرستان

سید محمد حسین هاشمی

تحقیق جغرافیا دوم دبیرستان

سید محمد حسین هاشمی

موضوع تحقیق :(( صنایع ماشینی استان کهگیلویه و بویر احمد ))


موضوع تحقیق :(( صنایع ماشینی  استان کهگیلویه و بویر احمد ))

 



برای مشاهده به ادامه مطلب بروید

صنایع سنگین

کهگیلویه و بویراحمد یکى از استانهاى محروم کشور است که پیش از انقلاب در زمینه‏هاى مختلف اجتماعى، اقتصادى و صنعتى در برنامه‏ریزى‏هاى منطقه‏اى کشور کمتر به آن توجه شده بود. با این حال این استان از دیرباز با اتکا به اقتصاد بومى خود زمینه‏هاى اشتغال هزاران نیروى کار و بهره‏بردارى از منابع فراوان را به ارمغان آورده است.

بعد از انقلاب با وجود توانمندى‏هاى مختلف این استان در زمینه صنایع و معادن دست اندرکاران صنعت استان را بر آن داشت تا براى جوابگویى به نیازهاى فرداى این استان برنامه‏ریزى‏هاى اساسى انجام دهند.

با توجه به تأکید برنامه دوم توسعه کشور که بر سیاستهاى کلان اقتصادى ـ اجتماعى استوار است. سیاستگذاران جمهورى اسلامى را مصمم کرده است

تا در برنامه‏ریزى‏هاى توسعه براى زدودن فقر اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى به این استان توجه خاصى داشته باشند.

در سال 1378، اداره کل صنایع استان کهگیلویه و بویراحمد مجوز 94 کارگاه صنعتى و همچنین 17 پروانه بهره‏بردارى با سرمایه 101464 میلیون ریال با زمینه اشتغال 1667 نفر را صادر نموده است.

این موافقتهاى اصولى در بخشهاى صنایع غذایى و دارویى، نساجى و چرم، چوب، کاغذ، شیمیایى، کانى غیر فلزى، کانى فلزى، برق و الکترونیک و ریخته‏گرى بوده است.

کارخانه قند یاسوج نخستین واحد صنعتى در استان است که قبل از انقلاب راه‏اندازى شده است.

کارخانه سیمان پرتلند با ظرفیت 700 هزار تن سیمان خاکسترى در روز، کارخانه پروفیل آلومینیم بویراحمد با چهار خط ریخته‏گرى و تبدیل پلیت آلومینیم به شمش پروفیل، کارخانه گازهاى طبى و صنعتى با ظرفیت تولید 1660 هزار مترمکعب گاز اکسیژن در سال و کارخانه قند حبه شامل 6 خط تولید و بسته بندى از جمله مهمترین واحدهاى صنعتى است که در این استان بهره‏بردارى از آنها آغاز شده است. کارخانه ملامین سازى و دفتر سازى، کارخانه تولید بخارى گازى، کارخانه عصاره و کنسانتره سیب و انگور با ظرفیت سالانه 3 هزار تن کنسانتره و 2 هزار تن آب میوه، کارخانه شکلات سازى، کارخانه شیر پاستوریزه با ظرفیت تولید 27 هزار تن در سال از دیگر صنایعى هستند که در این استان به فعالیت اشتغال دارند. همچنین در این استان یک حوزه عظیم گاز و نفت در شهرستان گچساران وجود دارد. تزریق گاز بى‏بى حکیمه در شهرستان نفت خیز گچساران مورد بهره‏بردارى قرار گرفت.

پروژه مذکور داراى ایستگاه تقویت فشار، خنک کننده هوایى، 240 عدد مخزن تحت فشار، 4 ایستگاه تقویت فشار ضعیف بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد